Kontakt oss
Adresse og telefon
Postadresse:
Onninen AS
Postboks 117
2021 Skedsmokorset
Besøksadresse lager og hovedkontor:
Onninen
Høgslundveien 49
2020 Skedsmokorset
Besøkstid:
Hovedkontor: hverdager 8–16
Hovedlager varemottak: hverdager 07–15
Hovedlager åpningstider for kunder:
mand-torsdag 06–22, fredag 06–21.
Åpningstider jul og nyttår 2024
Onninen sentrallagre Berger og Langhus:
23/12 : normal arbeidstid, med normale avganger fra Langhus og Berger. Ordre fra 23/12, blir levert 27/12.
27/12 : stengt på Langhus og Berger sentrallager, dvs. ingen transport fra Langhus og Berger.
30/12: normal arbeidstid, med normale avganger fra Langhus og Berger.
Ordre fra 27/12 og 30/12 blir levert fra 2/1.
Dato på bekreftelsen kan avvike med når vi får levert varer grunnet helligdager.
Telefon:
22 39 60 00 hverdager 07–16.
Vakttelefon:
22 39 60 00 hele døgnet – tastevalg 9.
Oppstår det en kritisk situasjon etter klokken 16, bistår vi deg gjerne på vår vakttelefon.
E-post
Ordre/varebestilling: ordre@onninen.com
Spørsmål om e-handel (nettbutikk og EDI): kundesupport@onninen.com
Spørsmål om kreditt: kreditt@onninen.com
Onninenskolen: onninenskolen@onninen.com
Andre henvendelser: onninenpost@onninen.com
Tilbudsforespørsel og informasjon om produkter og pris:
Installasjon:
Nord: regionnord@onninen.com
Midt: regionmidt@onninen.com
Østlandet: regionost@onninen.com
Sør: regionsor@onninen.com
Vest: regionvest@onninen.com
Industri: Industri@onninen.com
Samferdsel: Samferdsel@onninen.com
Maritime: sh-trading@onninen.com
E-verk:
Felles/Øst: everk@onninen.com
Vest: everk-vest@onninen.com
Midt/nord: everk-trondheim@onninen.com
Tilbud: everkstilbud@onninen.com
Fiber: fiber@onninen.com
Sol og energilagring: sol@onninen.com
Her finner du informasjon om retur, avvik og reklamasjon:
Fyll ut skjema hvis du har mottatt feil vare, eller feil antall varer. Fyll inn følgende informasjon:
- Kundenummer
- Ordrenummer
- Opplevd feil
- Varenummer, varebeskrivelse og antall
Vi holder deg oppdatert underveis og gir beskjed når saken er ferdig behandlet. Vi gjør alt vi kan for å løse saken innen 24 timer.
Viktig informasjon
Meld fra om feil, eller mangelfull levering innen 7 dager etter du har mottatt varen.
Ved innmelding av transportskader må kopi av fraktbrev merket «skade/mistanke om skade på gods» legges ved. Fraktbrevet skal være signert av sjåfør og mottaker
For å returnere en vare må den være kjøpt hos Onninen og være i original emballasje. Varen må være uten skade. Du har 12 måneders returrett.
For å fylle inn retur-skjema trenger du:
- Kundenummer
- Opprinnelig ordrenummer eller fakturanummer
- Varenummer og antall
Etter du har fylt inn returskjema skriver vi en returordre og sender deg en bekreftelse. Du må selv pakke varen forsvarlig og i færrest mulig kolli. Husk å legge ved returordrebekreftelsen.
Varen blir hentet av vår transportør og du vil få en kvittering på fraktbrevet. Når varene ankommer vårt hovedlager vil vi sjekke om varene er i henhold til våre salgs- og leveringsbetingelser. Dersom varene ikke er salgbare vil vi kontakte deg. Kreditnota hvor fraktkostnad og returgebyr er fratrukket vil bli sendt deg etter behandling.
Returprosessen reguleres av Onninens generelle salgs- og leveringsbetingelser. Varer som returneres Onninen uten avtale (via innmeldingsskjema eller kundeservice) vil bli returnert og kunden bærer fraktkostnaden.
For detaljert informasjon om retur av lager- og skaffevarer og retur av prosjektvarer, vennligst se
salgs- og leveringsbetingelser elektro, punkt 16, eller salgs-og-leveringsbetingelser-vvs, punkt 16.
Trommelretur
Nå kan du endelig registrere retur av kabeltromler digitalt på kabeltrommel.no (ekstern side). Nettsiden er nå enklere og mer oversiktlig.
Registrer din trommelretur her
Fordeler
- Enkel skanning av tromler som skal i retur
- Oversikt over trommelpriser
- Forutsigbart sluttoppgjør
- Gjenbruk av tromler er bra for miljøet
Viktig informasjon ved reklamasjon av elbillader
For å sikre en smidig og rask behandling av reklamasjoner på elbilladere, ber vi deg følge disse retningslinjene:
1. Kontakt før demontering:
Ta alltid kontakt med leverandøren eller Onninens kundesenter før laderen skrus ned. I mange tilfeller er det ikke laderen som er problemet, og leverandørene kan utføre fjerndiagnostisering så lenge laderen er tilkoblet. Vi erfarer at ladere ofte demonteres uten at leverandøren eller Onninen har blitt kontaktet først. Dette kan føre til at kunden kjøper en ny lader og forventer kreditering for den gamle.
2. Tidkrevende prosess uten fjerndiagnostisering:
Når laderen skrus ned og sendes inn, må leverandøren fysisk teste produktet. Ofte finner de ingen feil, og reklamasjonen blir derfor avvist. Dette medfører ingen kreditering til kunden og skaper en dårlig kundeopplevelse.
3. Mulige feil som fremkommer ved diagnostisering:
Ved fjerndiagnostisering kan leverandørene ofte identifisere andre mulige årsaker til problemet, som for eksempel feil spenning i strømnettet, feil i bilen eller feil i ladestasjonen.
4. Ha serienummeret klart:
Sørg for å ha serienummeret på laderen tilgjengelig når du kontakter leverandøren eller Onninen. Det gjør behandlingen og svartiden raskere både hos leverandøren og hos Onninen
Kontaktinformasjon:
Ta kontakt med oss tidlig i prosessen for å unngå forsinkelser og unødvendige kostnader. Du finner leverandørenes kontaktinformasjon på deres hjemmesider.