Informasjon om Korona og våre tiltak
Alle våre Expresser holder åpent! Onninen følger til enhver tid Helsemyndighetenes anbefalinger. Vi tar samfunnsansvar og ønsker å bidra til å redusere koronasmitte og Covid-19. Vi holder åpent og har en rekke tiltak for å sikre kunder, leverandører, samarbeidspartnere og ansatte.
Åpne Expresser
Alle våre Expresser er åpne og det er innført en rekke tiltak som skal gjøre det trygt å handle hos oss.
Dette innebærer blant annet:
- Ekstraordinært, og hyppig renhold av alle kontaktflater
- Begrenset nærkontakt, hold anbefalt avstand på 1 meter
- God hoste-, nyse-, og hånd-hygiene
- Medarbeidere må holde seg hjemme hvis de har luftveisinfeksjoner eller mistenker smitte
- Medarbeidere må holde seg hjemme hvis de er i karantene eller isolasjon.
I alle våre Expresser har vi bra med varer på lager, vi holder åpent og er her for de som trenger hjelp med små og store byggeprosjekter. Enkelte Expresser vil ha mindre endring i åpningstider. Ting endrer seg også raskt, så sjekk gjerne med din lokale Express om du er i tvil. Bruk gjerne leveringstjenesten Plukk & Pakk der denne tilbys.
Vi er tilgjengelige
Vi ber om forståelse for denne situasjonen. Ta kontakt dersom noe er uklart, eller du har ytterligere spørsmål. Våre kundeansvarlige er tilgjengelige om du har spørsmål knyttet til dine spesifikke leveranser eller leveransesituasjonen generelt.
Du kan handle og kontakte oss som vanlig:
- Bestill varer 24/7 på onninen.no
- Express-butikkene er åpne – her finner du din nærmeste butikk
- Få varene levert der du er med vår tjeneste Plukk & Pakk. Se hvordan du bruker tjenesten her
- Kundeservice er tilgjengelig på tlf.: 22 39 60 00
For mer informasjon om Korona kan du besøke FHI sine sider på denne lenken:
https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/
Logistikk
For å sikre varetilgjengelighet har vi gjort ekstra innkjøp, sikret ressurstilgang hos vikarbyråer og hos våre transportører. Varetilgjengeligheten er høyt prioritert hos oss, så vi overvåker lagerbeholdningen kontinuerlig og har tett dialog med underleverandørene.
Hva vil dette bety for meg som kunde?
Vi vil i denne situasjonen gjøre vårt ytterste for at varene skal bli levert til avtalt tid og vil finne alternative løsninger der det er mulig, men må samtidig forberede våre kunder på utfordringene med og opprettholde den normale regelmessighet i leveransene fremover.
Vi vil gjøre vårt ytterste for å holde alle våre kunder løpende informert om eventuelle avvik i leveransesituasjonen.
Vi oppfordrer derfor våre kunder til å bestille varer til kritiske leveranser i god tid.
Fjerning av pakkseddel og plukklapp
Vi fjerner alle pakksedler med umiddelbar virkning som et nytt Koronavirus-tiltak. Pakkseddelen får du ved å skanne QR-koden på etiketten til esken. Hvis du ikke får skannet QR-koden med kamera på mobilen din, kan du laste ned en app for å gjøre dette:
Vi fjerner også de fleste plukklappene som legges ved hvert produkt av samme årsak som pakkseddel.
Interne tiltak
På våre kontorer er vi i tillegg ekstra forsiktige med møter og arrangementer i tiden fremover. Mange møter foregår selvfølgelig digitalt. Vi utsetter eller begrenser om mulig antall deltakere på arrangementer slik at vi overholder avstandsregler. Dersom vi arrangerer møter har vi gode rutiner for smittevern underveis.