Ofte stilte spørsmål

Her finner du svarene på de mest stilte spørsmålene vi får.

1. Virker nettbutikken i alle type nettlesere – er det noen som er foretrukket?

Nettbutikken skal fungere på ulike versjoner av de mest brukte nettleserne i Norge, som for eksempel Internet Explorer, Google Chrome og Firefox. Ettersom disse nettleserne faktisk fungerer litt forskjellig, vil også din opplevelse i nettbutikken kunne være forskjellig.

For en optimal opplevelse av nettbutikken anbefaler vi deg å bruke den nyeste versjonen av Firefox eller Google Chrome.

Av sikkerhetsmessige grunner er det viktig at du sørger for alltid å ha oppdatert den siste versjonen av nettleseren du bruker.

2. Jeg har glemt brukernavn og/eller passord, hva gjør jeg?

Gå til https://onninen.no/glemt-passord og skriv inn ditt brukernavn eller din e-postadresse. (E-postadresse fungerer kun dersom du har en e-postadresse som ingen annen i din bedrift har benyttet til sin konto.) Du vil da få tilsendt en e-post med informasjon om hvordan du endrer passordet.

3. Jeg har fått ny e-postadresse, hvordan oppdaterer jeg min profil?

Når du har logget inn i nettbutikken, vil du enkelt finne din profil øverst til høyre for søkefeltet. Klikk deretter på "min profil". Din e-postadresse dukker opp i det øverste feltet, klikk "rediger" for å kunne endre. Husk å lagre endringen du gjør.

4. Hvordan søker jeg etter produkter?

I søkefeltet kan du søke på hele produktnummer, elnummer, produktnavn og leverandør. Du kan søke på flere kriterier for å få et mer presist resultat; for eksempel: dimmer hvit.

Dersom du søker etter flere produkter, vil du få en produktliste som resultat. I venstre kolonne på PC (øverst på mobil) vil du kunne filtrere på foretrukket Express-butikk, størrelse, merke, farge etc.

5. Hvordan få produktinformasjon (FDV) på varer?

Når du kommer til steg én i din handlekurv vil du se en avhukingsboks merket "send meg dokumentasjon på e-post". For å aktivere denne funksjonen må du huke av boksen. FDV-dokumentene for alle varene i din handlekurv vil da automatisk bli tilsendt på e-postadressen på brukeren eller prosjektet du er logget inn med.

(Dette er en funksjon vi idag jobber for å forbedre. En oppdatering med valgmulighet vil etterhvert bli tilgjengelig i handlekurven din.)

6. Min kredittgrense er overskredet, hva gjør jeg?

Du kan fremdeles gjøre ferdig bestillingen din selv om du får beskjed om at kredittgrensen er overskredet. Når du fullfører din ordre vil du bli bedt om å forhåndsbetale før din bestilling blir sendt til plukk på lageret.

7. Kan jeg søke opp oversikt over åpne ordre?

Gå til "profil", velg "ordrehistorikk" og søk deretter blant dine ordre på siden du lander på. Du kan søke med kundereferanse, produkt og ordrenummer.

8. Hvordan kan jeg spore mine ordre?

Ordrene er dessverre ikke sporbare i denne nettbuikken per i dag, men dette jobbes med å få på plass.

9. Kan jeg legge til en ny leveringsadresse?

Du kan enkelt legge til en ny leveringsadresse før du plasserer din ordre. Trykk på knappen "Endre" i handlekurven. Du vil få opp en oversikt over de forskjellige leveringsmetodene som er tilgjengelig, og du kan legge inn adressen du ønsker.

Merk: enkelte leveringsmetoder krever en avtale med oss, dersom du har en spesialavtale må du kontakte din selger for å å få lagt til/endret leveringsadresse.

10. Kan jeg legge til/ endre fakturaadresse?

Nei – her må du ta kontakt med vår kreditavdeling kreditt@onninen.com, eller din Onninen-selger, som vil gjøre endringen i vårt system.

11. Kan jeg bestille varer direkte i min lokale Express-butikk?

Nei – alle bestillinger fra nettbutikken blir sendt fra vårt hovedlager på Berger (Narvik dersom du har avtale), men du kan til enhver tid se tilgjengelighet på varene i din lokale Express-butikk. Ved å bestille levering til din lokale Express-butikk kan du hente varene dine der. Varene vil vanligvis være tilgjengelig for henting når butikken åpner, dagen etter du har lagt inn din bestilling.

12. Hva er småordretillegg?

Småordretillegg er et ekstra tillegg som legges til små ordre under kr 1000,–, og skal dekke utgifter for plukking og pakking. Tillegget vil frafalle dersom du handler for mer enn kr 1000,–.