E-handel hos Onninen

Det er viktig for oss i Onninen at du får en lettere arbeidsdag. Derfor tilbyr vi ulike typer elektronisk handel (e-handel) for både bestillinger, retur, reklamasjoner, leveranseavvik og dokumentasjoner.

Onninens nettbutikk

Nettbutikken er din butikk 24/7, hele året igjennom. Her kan du søke blant 120.000 produkter, finne det nyeste på markedet, lese deg opp på dokumenter og holde deg oppdatert på prisjusteringer.

Du har alltid rask tilgang til dine prosjekter, og kan bestille lynrask levering uansett hvor i landet du måtte befinne deg.

I vår nettbutikk har du oversikt over handlelister, avtalte produkter, tidligere ordre og dine fakturaer.

Produktinformasjon/FDV

Onninen sender deg gjerne produktinformasjon/ FDV på det du trenger – via vår FDV-service på onninen.no. Enten på ordre, prosjekter eller ned på produktnivå. Du finner denne servicen under "profil – bestill produktinformasjon/FDV".

Du kan også be om FDV ved å huke av for dette i handlekurven før du fullfører din ordre. Du vil da motta dokumentasjonen for hele ordren allerede kort tid etter ordren er plassert.

Se vår video om FDV her

Elektroniske pakksedler

Alle våre utsendelser har i dag elektroniske pakksedler via en QR-kode på pakken. Hvis du ikke får skannet QR-koden med kamera på mobilen din, kan du laste ned en app for å gjøre dette:

QR Reader for Apple
QR Reader for Android

Elektroniske prisfiler

Hold deg oppdatert til enhver tid med våre elektroniske prisfiler. Du kan lese prisjusteringene her, eller laste dem ned som pdf-dokument.

Hent i butikk

Vi tilbyr å sende din nettbestilling til din nærmeste Onninen Express-butikk. Dette er helt kostnadsfritt. Se alle våre Express-butikker her.

Elektronisk behandling av retur, reklamasjon og leverranseavvik

Hos Onninen kan du enkelt registrere dine reklamasjoner, returer og leveranseavvik på nett. Gå til kundeservice, øverst i venstre hjørne, og velg deretter lenken du ønsker. Et skjema vil dukke opp, hvor du må dokumentere produktene med navn og varenummer.

Vi gjør deg oppmerksom på at du må legge til produksjonsnummer og bilde på produktet fra enkelte leverandører.

EDI

EDI er en integrasjon mellom vårt system og ditt system, som sørger for en lettvint handel med minimal risiko for feil. Ved å bruke EDI-overføring gjør du rett og slett kjøpene dine inne i ditt eget system. Når ordren er gjennomført blir den plukket opp og behandlet i vårt system.

Punch-out

Du starter ved å logge deg inn i ditt eget system, og blir derfra geleidet inn i vår nettbutikk. Der kan du handle i ro og mak, i gjenkjennelige omgivelser. Når du har plassert ordren din, vil du bli eskortert tilbake til ditt eget system. Alt av informasjon du måtte trenge blir med deg tilbake, slik at du ikke trenger å bruke tid på manuelt arbeid i etterkant.